איריס זרזרבסקי לוגו
איך מודדים הצלחה

איך מודדים הצלחה?

ישראל הציבה שתי מטרות עיקריות למלחמה:

  1. מיטוט שלטון החמאס
  2. החזרת כל חטופינו הביתה

המטרה השניה ברורה ומדידה: יש 236 חטופים (כרגע), אנחנו רוצים להחזיר את כולם.

המטרה הראשונה – מיטוט שלטון החמאס – מאוד לא ברורה. מה זה אומר? איזה הישג יוכיח לנו שהמטרה הושגה? שהמלחמה הסתיימה? אין כאן מספר שאפשר למדוד אותו.

דובר צה"ל והכתבים הצבאיים דווקא מדווחים לנו מידי יום על תוצאות מספריות של הלחימה: השמדנו 50 מנהרות, הרגנו 200 מחבלים. אבל האם המספרים האלה הם מדד למטרה שהוגדרה? לא ממש.

אלה מספרים שמראים לנו הישגים יפים, תוצאה של מאמצים ניכרים שצה"ל מבצע, אבל הם לא מעידים על כך ששלטון חמאס קרוב לסיום. חסר יעד ברור ומדיד, שכשנגיע אליו נדע שהמטרה הושגה.
למשל: חיסול 80% מהמפקדים הבכירים בחמאס, או השמדת 90% מהמנהרות, או חיסול סינוואר. כשצה"ל יציב יעדים ברורים ונעמוד בהם, אז נדע שניצחנו.

הדיון במטרות ומדדים מתנהל באופן שוטף בכל חברה עסקית.

רבות מהחברות העסקיות (אלה שהן לא במצב הישרדותי) עסוקות בימים אלה בהכנת תוכניות העבודה ל-2024 וחלק מההכנה של התוכניות הוא קביעת מטרות ויעדים מדידים. אם המנהלים יעמדו ביעדים בסוף השנה, הם ידעו שהצליחו בהשגת המטרה.

אבל הרבה פעמים מנהלים מתבלבלים בין מדידת הצלחה לבין מדידת המאמצים כדי להשיג את המטרה.

למשל: סמנכ"לית שיווק תשים לעצמה מטרה של חיזוק המותג ותצמיד לכך יעד של הגדלת תקציב השיווק והקמפיינים ב-30%. האם יותר קמפיינים בהכרח יביאו לחיזוק המותג? לא בטוח. מדד נכון יותר יהיה עליה במודעות למותג או בנתח השוק.

סמנכ"ל מכירות ישים לעצמו מטרה של הגדלת מספר הפגישות עם לקוחות פוטנציאליים ב-50%. הגדלת מספר הפגישות הוא אמצעי להשגת המטרה של סמנכ"ל המכירות שהיא הגדלת המכירות ב-15% למשל.

לכן, כשאתם כותבים את תוכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה תחשבו מה מבחינתכם ייחשב הצלחה בסוף השנה. בהתאם לכך, תכתבו:

  • מטרות ברורות, שמבטאות את ההצלחה
  • יעדים מדידים שתומכים בהשגת המטרות

אם אתם צריכים עזרה בהכנת תוכניות העבודה שלכם, מוזמנים לדבר איתי: 0526133848

אהבתם את המאמר?

אחת לשבועיים אני שולחת סיכום של מאמרים ורעיונות בנושאים של
אסטרטגיה, ניהול, שיווק וחווית לקוח.

לקבלת הדיוור ישירות לתיבת המייל שלכם:

כתוב את הכותרת כאן

רוצים לשמוע על כל מה שחדש ומעניין בתחומי השיווק וחוויית הלקוח?