איריס זרזרבסקי לוגו
ביונסה

ביונסה נגד AI

חברות ה-AI ממשיכות לאיים על היוצרים.
ההנגדות של היוצרים נובעת מכך שה-AI בעצם עובר "הכשרה" על החומרים המקוריים שהם יצרו, במטרה להחליף אותם בסופו של דבר.


לאחרונה התרחשו שני אירועי מחאה נגד חברות ה-AI מצד כמה מיוצרי המוזיקה המפורסמים בעולם.
האירוע הראשון הוא השקת האלבום החדש של ביונסה, שנקרא Cowboy Carter.
במסיבת העיתונים לרגל ההשקה ביונסה אמרה: "השמחה ביצירת מוזיקה היא שאין חוקים. ככל שאני רואה את העולם מתפתח כך אני מרגישה חיבור עמוק יותר לטוהר. עם בינה מלאכותית ומסננים דיגיטליים ותוכנות, רציתי לחזור למכשירים אמיתיים".
גם באלבום עצמו, חלק מהשירים מתייחסים לנושא של גניבה וניכוס של יצירות אמנות ללא הסכמה.

האירוע השני הוא מכתב פתוח ששלחו כ-200 אמנים לחברות הטכנולוגיה הגדולות ולמפתחים.
על המכתב חתומים אמנים כמו פרל ג'ם, שריל קרואו, ג'ון בון ג'ובי, ניקי מינאז ועוד רבים וטובים.
במכתב הם קוראים לחברות הטכנולוגיה לא לערער את היצירתיות האנושית.
"בשימוש לא אחראי, AI מהווה איום עצום על היכולת שלנו להגן על הפרטיות שלנו, הזהויות שלנו, המוזיקה שלנו ופרנסתנו", נכתב במכתב.
"כמה מהחברות הגדולות והחזקות ביותר משתמשות, ללא רשות, בעבודתנו כדי להכשיר מודלים של AI. עבור מוזיקאים רבים, אמנים וכותבי שירים עובדים שרק מנסים לגמור את החודש, זה יהיה קטסטרופלי".


התפתחות הטכנולוגיה פוגעת ביוצרי המוזיקה כבר שנים.
הדיגיטל פתח פתח להורדות פיראטיות. ספוטיפיי שהגיעה שנים אח"כ ניסתה לפצות אותם באמצעות תשלום תגמולים מגוחכים.
אם הכלים הקודמים לפחות הפיצו את היצירות שלהם (גם אם לא תיגמלו אותם על כך), ה-AI עלול לייתר את היצירות שלהם לחלוטין.


המכתב הזה מצטרף למכתב דומה שכתבו ביולי 2023 כ-15,000 סופרים ידועים.
במידה וה-AI הולך להחליף את היוצרים באשר הם – מוזיקאים, תסריטאים, בימאים, ציירים וכו' – לדעתי אנחנו הולכים להפסיד המון. בעיקר הרבה רגש.
מצד שני, יכול להיות שה-AI ילמד מתישהו איך להכניס רגש ליצירות שלו.

אהבתם את המאמר?

אחת לשבועיים אני שולחת סיכום של מאמרים ורעיונות בנושאים של
אסטרטגיה, ניהול, שיווק וחווית לקוח.

לקבלת הדיוור ישירות לתיבת המייל שלכם:

כתוב את הכותרת כאן

רוצים לשמוע על כל מה שחדש ומעניין בתחומי השיווק וחוויית הלקוח?