איריס זרזרבסקי לוגו
חברת הקורקינטים השיתופיים Bird פושטת רגל

מה הביא את הסטארטפ Bird לפשיטת רגל?

בסוף שנת 2023, חברת הקורקינטים השיתופיים Bird הכריזה על chapter 11, שמשמעותו בארה”ב היא פשיטת רגל.

החברה, שרק ב-2021 הונפקה בבורסה, הגיעה לחדלות פירעון ותפסיק לפעול בהדרגה.

Bird הוקמה ב-2017 והיתה אחת המובילות בתחום ה-micro mobility שבמסגרתו השכירה קורקינטים חשמליים. היא פעלה בערים גדולות רבות ברחבי העולם וגם בישראל.

המקרה של Bird  מזכיר במובן מסוים את WeWork. שתיהן חברות שעוסקות בתחום לא טכנולוגי בעליל, שמיתגו את עצמן כחברות טכנולוגיה כדי לגייס סכומים אדירים של כסף ממשקיעים, ללא בסיס אמיתי להבטחות. Bird גייסה במהלך קיומה יותר מ-900 מיליון דולר (!!).

אבל, כאמור, bird  היא לא חברה טכנולוגית. היא  מעולם לא היתה ריווחית ולמרות זאת החליטה להנפיק את עצמה בבורסה ב-2021.

יש כמה סיבות שהביאו לכישלון של bird, והן בולטות אף יותר על רקע ההצלחה של המתחרה שלה Lime, שהיא חברת הקורקינטים המצליחה היחידה היום.

Lime  עשתה שני דברים בצורה שונה מהותית מ-bird והמתחרות האחרות:

  1. בעוד האחרות ייצרו את הקורקינטים שלהן בסין , Lime  ייצרה אותם בעצמה לאחר פיתוח שארך שנים. המוצר שלה היה בטיחותי יותר, חזק יותר ועמיד לאורך זמן.
    זה ייצר לה גם העדפה בקרב המשתמשים, וגם נתן לה יתרון תפעולי בכמות הנסיעות פר מכשיר.

2. ל- bird היו שאיפות התרחבות וכניסה מהירה ליותר ויותר ערים שחייבו עוד ועוד השקעה, בעוד Lime  היתה
צנועה יותר.

Lime  בעצם יצרה לעצמה יתרון תחרותי בר קיימא, כזה שקשה לחקות אותו, ובכך הבטיחה לעצמה את ההצלחה. עד שכמובן יבוא מישהו עם טכנולוגיה טובה וזולה יותר 😊

אהבתם את המאמר?

אחת לשבועיים אני שולחת סיכום של מאמרים ורעיונות בנושאים של
אסטרטגיה, ניהול, שיווק וחווית לקוח.

לקבלת הדיוור ישירות לתיבת המייל שלכם:

כתוב את הכותרת כאן

רוצים לשמוע על כל מה שחדש ומעניין בתחומי השיווק וחוויית הלקוח?