איריס זרזרבסקי לוגו

מה סוד ההצלחה של "דליקטסן"?

הסתכלתי על הניוזלטר ועל האתר היפייפה הזה של "דליקטסן" מבית רותי ברודו וניסיתי לחשוב – מה אני כל כך אוהבת בו? למה אני קונה שם בתדירות של לפחות פעם בשבוע? מה גורם לי ולאחרים לחזור שוב ושוב?

הרי המחירים מטורפים: פרמיה של 15% ומעלה על פני מעדניות ומאפיות אחרות. בסוף זה כולה אוכל. בכל פעם שאני מבקרת בחנות אני תוהה מי קונה במחירים האלה ואז מוצאת את עצמי עומדת בתור עם כמה פריטים.

אבל עם עובדות קשה להתווכח. בכל פעם שאני מגיעה לחנות החדשה שנפתחה אצלנו בשכונה (גני תקוה) יש תור. אנשים עומדים ומחכים. אף אחד לא מתייאש והולך.

אין לי את המספרים, אבל ממה שאני רואה בחנויות, אני מנחשת ששיעור הלקוחות החוזרים מאוד גבוה. ולא, אין להם מועדון לקוחות ואין אפשרות לצבור נקודות וכמעט שאין מבצעים. ולמרות זאת, הלקוחות נוהרים בהמוניהם.

אז מה הנוסחא המנצחת של המותג הזה? מה הופך אותו לכל כך נחשק?

מותג שבנה את עצמו במשך שנים – קודם דרך המסעדות של הקבוצה ואח"כ מעדניה שנבנתה על ההריטג' ותפיסת האיכות של המסעדות.

פרזנטורית אהודה ומוכרת (ברודו) שזוכה לחשיפה בפריים טיים – מייצרת מודעות גבוהה למותגי הקבוצה והיא התגלמות חיה של ערכי המותג.

• מותג שעומד באופן עקבי בציפיות הלקוחות ובהבטחה שלו: שירות מעולה, אוכל איכותי ומוקפד, מוגש וארוז בצורה יפה.

ערכי המותג באים לידי ביטוי בכל נקודות המגע עם הלקוח: המקצוענות ניכרת בכל, העיצוב המושקע של החנות, של האתר ושל הניוזלטר, התמונות של המוצרים. רואים שהיתה שם חשיבה והשקעה. לא חסכו כאן על עיצוב. המיקרו קופי התל אביבי הקליל.

חשיבה קונספטואלית: הם יכלו למכור את הגפילטע והמרק עוף כמו כל מעדניה לקראת החג. אבל הם גם המציאו קונספט חמוד של 4 ארוחות ל-4 משפחות שונות: טבעונית, מזרח אירופאית, ים תיכונית ו-FOODIES. כשהקונספט רלוונטי ללקוח ונראה כל כך טוב ומעורר תיאבון, יש סיכוי גבוה שבמקום לקנות כמה פריטים משלימים, תקנו ארוחה שלמה ויקרה משמעותית.

מה אפשר ללמוד מזה?

תבנו אסטרטגיה: תגדירו מה המשימה של המותג ומה הערכים שלו ותפעלו לפיהם בכל נקודות המגע עם הלקוח. תקפידו עליהם ותחברו אליהם את אחרון העובדים.

מקצוענות היא לא מילה גסה, גם בישראל. תוסיפו עוד כמה שקלים ואל תחפפו. למשל: אל תצלמו בעצמכם את התמונות לאתר, קחו מעצב/ת מקצועי.

הלקוחות שלהם מריחים עיגול פינות וחפיפניקיות מקילומטרים. זה לא בהכרח כרוך בתקציב הרבה יותר גבוה.

תשקיעו חשיבה: לפעמים עוד קצת מחשבה והתייעצות יכולה לתת לכם את היתרון הקטן שיבדל אתכם מהמתחרים. זה יגרום לכם לבלוט, אולי לקחת גם פרמיה קטנה וסביר גם שיגרום ללקוחות לחזור.

אהבתם את המאמר?

אחת לשבועיים אני שולחת סיכום של מאמרים ורעיונות בנושאים של
אסטרטגיה, ניהול, שיווק וחווית לקוח.

לקבלת הדיוור ישירות לתיבת המייל שלכם:

כתוב את הכותרת כאן

רוצים לשמוע על כל מה שחדש ומעניין בתחומי השיווק וחוויית הלקוח?