איריס זרזרבסקי לוגו
שיתוף פעולה

מה עסקים וארגונים צריכים לעשות בזמן משבר כלכלי?

2023 היתה שנה קשה מבחינה עסקית.
השוק כולו קטן: תחזית האוצר האחרונה מדברת על ירידה של 19% בתוצר ברבעון הרביעי של 2023 לעומת הרבעון השלישי.
גם 2024 לא נראית אופטימית במיוחד.

אז איך מתמודדים?

יש שתי המלצות עיקריות שאני נותנת לעסקים וארגונים בתקופה המאתגרת שאנחנו נמצאים בה:

1. לעשות יותר!
מה הכוונה?

אם לפני המשבר, כדי להגיע ל-5 לקוחות משלמים הייתם עושים פעילות שיווק מסוימת,
עכשיו אתם צריכים לעשות הרבה יותר שיווק כדי להגיע לאותם 5 לקוחות.

דוגמאות:
– אם קודם פרסמתם תוכן כתוב בקביעות, תתחילו לעשות שיווק בוידאו
– אם קודם עבדתם רק בפייסבוק, תתחילו לעבוד גם באינסטגראם, בטיקטוק וביוטיוב
– אם קודם עשיתם רק קידום אורגני, תתחילו לעשות גם קידום ממומן
– אם קודם שלחתם ניוזלטרים, תוסיפו לזה עכשיו גם וובינרים
בקיצור, הבנתם את הרעיון.

2. לחפש שיתופי פעולה

שיתופי פעולה עסקיים הם תמיד דבר נהדר והשנה, הם הכרחיים.
שיתוף פעולה מוצלח הוא כזה שמייצר win-win  לשני הצדדים.
יש אפילו מושג שנקרא coopetition , שמתאר שיתוף פעולה בין חברות מתחרות שרוצות להשיג מטרה משותפת.
אפילו ג'ף בזוס ואילון מאסק נפגשו פעם כדי לבחון שיתוף פעולה בתחום החלל.

דוגמאות לשיתופי פעולה:

–  אם יש לכם חנויות, תבדקו אילו עוד מוצרים אתם יכולים למכור אצלכם, שישלימו את התמהיל הקיים ויגדילו את המכר
–  לפעמים אתם לא יכולים לגשת למכרז כי אין לכם מענה לכל הדרישות. תבדקו מי יכול להשלים אתכם ותיגשו ביחד. זה יפתח לכם אפשרויות חדשות
–  תחפשו עסקים שפונים לאותו קהל יעד כמו שלכם, אבל נותנים שירותים אחרים/משלימים – זה יכול להוביל להפניות הדדיות או אפילו לפיתוח של שירות חדש משותף
–  תיזמו וובינרים משותפים עם אנשי מקצוע משלימים או עם קהילות גדולות – זה יביא לכם הרבה יותר משתתפים מאשר אם תעשו אותו לבד

על שני נושאים אלה ועוד, דיברתי בשבוע שעבר בוובינר שהעברתי לקהל של עצמאים ועסקים קטנים.

לצפיה בהקלטת ההרצאה:

קרא עוד: מה עסקים וארגונים צריכים לעשות בזמן משבר כלכלי?

אהבתם את המאמר?

אחת לשבועיים אני שולחת סיכום של מאמרים ורעיונות בנושאים של
אסטרטגיה, ניהול, שיווק וחווית לקוח.

לקבלת הדיוור ישירות לתיבת המייל שלכם:

כתוב את הכותרת כאן

רוצים לשמוע על כל מה שחדש ומעניין בתחומי השיווק וחוויית הלקוח?