איריס זרזרבסקי לוגו

איך לגרום לשיווק שלכם להצליח (יותר)?

מכירים את זה שאתם לוקחים את הילדים לפעילות משפחתית, אבל לא התייעצתם איתם לפני?

או שאתם שמים להם ממרח חדש בכריך לבית הספר בלי לשאול אותם?

אם עשיתם את זה, כנראה שתשמעו טענות ותלונות והחוויה תהיה מתסכלת לכל הצדדים.

זאת האנלוגיה הכי טובה שמצאתי למקרים שבהם חברות יוצאות במהלכים שיווקיים משמעותיים מבלי שדיברו אפילו עם לקוח אחד.

כמעט כל עבודה אסטרטגית שאני מובילה, תכלול שיחות עם לקוחות.

זה נכון גם לחברות B2C אבל גם ל-B2B. גם אם אתם חברת B2B, הלקוחות שלכם הם אנשים, מקבלי החלטות, ולא עסקים.

היו לי לא מעט מקרים בהם חברה אמרה לי שאין צורך לדבר עם לקוחות כי הם יודעים בדיוק מה הלקוחות שלהם רוצים וחושבים על המוצר, וכשהתעקשתי לדבר עם הלקוחות שלהם גיליתי תמונה אחרת לגמרי.

ברוב המקרים, אי אפשר לבנות אסטרטגיה שיווקית בלי לדבר עם הלקוח.

כשמהפיכת הדאטה החלה, חלה ירידה משמעותית בהיקף מחקרי הלקוחות.

חברות חשבו שאם יש כל כך הרבה דאטה שאפשר להסיק ממנו מסקנות ברמת ודאות גבוהה, למה צריך לדבר עם כמה לקוחות?

אני מתה על דאטה. דאטה יכולה לתת תובנות על מגמות, על התנהגות לקוחות, אפשר לבנות באמצעותה מודלים חכמים.

אבל דאטה לא יודעת לתת את התשובה לשאלה: "למה?"

– למה לקוחות מעדיפים לקנות את המותג המתחרה?

– למה הם נטשו אותנו לאחרונה?

– למה מסר א' מדבר אליהם, אבל מסר ב' לא?

מתי במיוחד חשוב לעשות מחקר לקוחות ?

– כאשר אתם לא קהל היעד של המוצר/שירות

– כשאתם רוצים להיכנס לקטגוריה/שוק חדש – בארץ או בחו"ל

– כשאתם רוצים להשיק קונספט מוצרי חדש, שאין דומה לו בשוק

בתמונה: אני צופה בקבוצת מיקוד, ללקוח שרוצה להשיק מוצר חדש 😊

אהבתם את המאמר?

אחת לשבועיים אני שולחת סיכום של מאמרים ורעיונות בנושאים של
אסטרטגיה, ניהול, שיווק וחווית לקוח.

לקבלת הדיוור ישירות לתיבת המייל שלכם:

כתוב את הכותרת כאן

רוצים לשמוע על כל מה שחדש ומעניין בתחומי השיווק וחוויית הלקוח?