איריס זרזרבסקי לוגו

Save For What Matters – איך Ally Bank שינה את כללי המשחק בתחום החיסכון

יש המון גופים פיננסים שרוצים שנחסוך אצלם. 

לרוב, אין מותג פיננסי שיש לו בידול אמיתי בעולם החסכונות, למעט הצעה של ריבית קצת יותר גבוהה.

Ally Bank – בנק דיגיטלי בארה"ב, מצא דרך לבדל את עצמו בעולם החסכונות.

לבני אדם קשה לחסוך כסף. בעולם של שפע ופיתויים קשה לוותר היום על צריכה לטובת העתיד.

Ally bank ערך מחקר מקיף בקרב לקוחות בנקים בארה”ב לגבי הרגלי החיסכון שלהם והחסמים שמונעים מהם לחסוך יותר.

מהמחקר עלה שלקוחות מאוד רוצים לחסוך, אך מתקשים בכך ומחפשים מישהו שיעזור להם.

ב- Ally החליטו לקחת עליהם את התפקיד הזה. בשנת 2023 הם יצאו במהלך שיווקי שכלל השקה של כלים פיננסים שעוזרים לאנשים לחסוך כסף.

חשוב לו שהם יהיו ערוכים מבחינה פיננסית למקרי חירום, כזה שמניע אותם לחסוך ושחוגג יחד איתם את העמידה ביעד החיסכון.

Ally השיק מספר כלי חיסכון דיגיטליים, שהציעו באופן פרסונלי ומבוסס הקשר עזרה ללקוחות, על מנת להפוך ההפקדה לחיסכון לקלה ואוטומטית, כך שתהפוך אצלם להרגל:

Buckets: כלי דיגיטלי שמאפשר ללקוח לחסוך לכמה מטרות שונות בו זמנית.
הלקוח מגדיר לעצמו את ה-bucket ברמה שמית, על מנת שהחיסכון יהיה מוחשי וייצור אצלו מוטיבציה למשל: חופשה משפחתית בהוואי, לפטופ חדש לעצמי, קניה של טבעת אירוסין וכדומה. 

גמישות מירבית במוצרי החיסכון: חיסכון בהוראת קבע בגמישות מירבית. למשל, אפשר להגדיר שרוצים להפקיד 100 דולר פעמיים בחודש בתחילת ובסוף החודש ולשחק עם הפרמטרים בהתאם לצרכי הלקוח. אפשר לשנות את הסכום והתדירות בכל שלב.

Surprise Savings: כלי אנליזה שמנתחים את ההתנהגות הפיננסית של הלקוח בעו"ש ומזהים האם יש סכומים שהלקוח יכול לשים בצד באותו חודש, בהתחשב בגובה ההוצאות הממוצע שלו.
במידה וכן, הכלי מעביר את הסכום אוטומטית לחשבון החיסכון.

Round up: כלי שמעגל באופן אוטומטי את ההוצאה שלך לדולר הקרוב ואת ההפרש מפקיד בחשבון החיסכון.

כלי אנליזה ויזואלים שמציגים ללקוח באופן פשוט ונגיש את מצב החסכונות שלו והמרחק מהיעד, לפי המטרות שהגדיר.

המלצות אישיות שעוזרות ללקוחות לחסוך יותר.

כל הכלים הללו הושקו במטרה להפוך את החיסכון לנגיש וקל יותר עבור הלקוחות, תוך הדגשת החשיבות של חיסכון פיננסי.

בפיילוט מקדים שהבנק ערך בקרב לקוחותיו עלה ששימוש לפחות באחד מהכלים הללו, מגדיל את היכולת לחסוך פי 5. הכלים עזרו ללקוחות לסגל את ההרגל החדש והויזואליציה ששיקפה להם את ההתקדמות תרמה ליכולת שלהם להתמיד בכך.

המהלך לווה בקמפיין פרסומי רחב תחת הסלוגן "Save For What Matters" וכלל פרסומות בטלוויזיה, אירועי ספורט ובידור מרכזיים, שילוט חוצות ודיגיטל.

הקמפיין השתמש במילים עם סיומת "a-l-l-y" כדי להדגיש את החשיבות של בן ברית פיננסי לחיים.

הנה אחד הסרטונים שליוו את הקמפיין:

כדי לקדם את ה-buckets, החברה יצאה בקמפיין שמזמין את הציבור לשתף באתר את המטרות שבשבילן הם חוסכים ולהשתתף בהגרלה בה יוכלו לזכות בעד 50K דולר שיופקדו בחשבון החיסכון שלהם.

לצורך הסרטון לקידום המהלך, החברה בנתה 3 דלי ענק ענקיים במדבר.

לסיכום  

המהלך הצליח לעזור ללקוחות לחסוך יותר: לקוחות שהשתמשו בכלים של Ally חסכו פי שתיים יותר מלקוחות שלא השתמשו בכלים הללו!

המהלך של Ally הוא דוגמא טובה למותג שבחר לצאת מהזירה הסטנדרטית של השוק (במקרה הזה – "מלחמת ריביות" בין הבנקים) והצליח לבדל את עצמו באמצעות מתן ערך מוסף ללקוחות שלו.

אהבתם את המאמר?

אחת לשבועיים אני שולחת סיכום של מאמרים ורעיונות בנושאים של
אסטרטגיה, ניהול, שיווק וחווית לקוח.

לקבלת הדיוור ישירות לתיבת המייל שלכם:

כתוב את הכותרת כאן

רוצים לשמוע על כל מה שחדש ומעניין בתחומי השיווק וחוויית הלקוח?