איריס זרזרבסקי לוגו

חמש טעויות שמנכלים עושים לגבי השיווק של החברה שלהם

1.מערבבים בין שיווק ומכירות: מגייסים מנהל/סמנכל שיווק ומכירות או מגייסים מנהל מכירות ואומרים לו שהוא אחראי גם על השיווק. שיווק ומכירות הן שתי דיסיפלינות שונות ודורשות כישורים שונים.

      2. מצפים לתוצאות מהירות ממנהל/ת השיווק שלהם: בניגוד למכירות, שיווק הוא ריצה למרחקים ארוכים. נכון, זה יכול לתסכל, כי לא רואים תוצאות תוך מיידיות, אבל כ"כ הרבה פעמים הוכח ששיווק סבלני ועקבי מביא תוצאות בטווח הארוך שהופכות את המכירות לקלות הרבה יותר.

      3. מגדירים יעדים לא רלוונטיים או לא ריאליים: גם מנהל השיווק צריך לראות לנגד עיניו את שורת המכירות, אבל זה לא יכול להיות יעד ישיר שלו. המטרה של שיווק היא לייצר ביקושים ולא לסגור מכירות. לכן, היעדים שרלוונטיים למנהלי שיווק צריכים להיות מספר לידים איכותיים, מספר הורדות של האפליקציה, מודעות למותג, תפיסת המותג וכדומה.

      4. מקבלים החלטות מהבטן ולא על בסיס דאטה: מכירים את המנכלים שמחליטים אם הקמפיין עובד או לא לפי מה שבת/בן הזוג שלהם חושב/ת? מנכלים צריכים להבין שהם לא מייצגים את קהל היעד של המותג, אלא רק את עצמם. לכן, הם צריכים לקבל החלטות על בסיס ניתוח מושכל של דאטה – בין אם הוא מגיע מסקרי לקוחות או מדאטה של התנהגות הלקוחות.

      5. מקצצים בתקציב השיווק בתקופות משבר: אחת האמירות הידועות היא שבזמנים של מיתון ומשבר כלכלי, ההוצאות הראשונות שמקצצים בהן הן שיווק והדרכה. זאת כמובן טעות. השקעה בשיווק אמנם לא מביאה מכירות מחר בבוקר, אבל היא בונה את המכירות של המשך השנה ושל השנים הבאות. אולי זה יחסוך הוצאות לחודשים הקרובים, אבל יפגע משמעותית בהכנסות בהמשך.

      אהבתם את המאמר?

      אחת לשבועיים אני שולחת סיכום של מאמרים ורעיונות בנושאים של
      אסטרטגיה, ניהול, שיווק וחווית לקוח.

      לקבלת הדיוור ישירות לתיבת המייל שלכם:

      כתוב את הכותרת כאן

      רוצים לשמוע על כל מה שחדש ומעניין בתחומי השיווק וחוויית הלקוח?